Vintage, eski kıyafetler satın almak nasıl “yeni lüks” haline geldi?
Z jenerasyonu için, yükseltilmiş, geri kazanılmış moda, gezegeni kurtarmaya yardımcı olurken yeni bir bireysellik ve kendini ifade etme duygusu yaratıyor, diye yazıyor.
İÇİNDEKİLER:
Makale aşağıda devam ediyor.
Çok az moda takipçisi, Kate Moss‘un 1950’lerin Fransız modacısı Jean Dessès‘in omuzlarından aşınmış, soluk sarı bir elbiseyle mükemmel bir şekilde New York moda haftası yemeğine geldiği anı unutabilir. Bu 2003’tü ve birkaç yıl boyunca Moss özentileri, Moss’un şaşkın cazibesine yakın bir şey bulma umuduyla yerel ikinci el mağazalarının yollarında çılgınca dolaştı. Ancak vintage satın almak zor bir iştir ve 2007’de Moss, en sevdiği görünümlerden (Dessès elbisesi dahil) ilham alan giysiler yaratmak için Topshop’la bir araya geldiğinde bir rahatlama hissi uyandırdı. Vintage harikaydı ve tüm bunlar, diye düşündük – ama hazır almak çok daha kolaydı.
Moss’un kendisi, kültürel etkileyiciler arasında bir geleneği sürdürüyordu. “1970’lerde, Yves Saint Laurent, annesinin 40’lı yılların gece elbiselerinin provalarında podyumda modeller gönderdi; Bryan Ferry ve Roxy Music, Humphrey Bogart drag ve retro unsurlarına uygun hale geldi ve çocuklar bu görünümleri bit pazarındaki buluntularla yeniden yarattı. ”diyor uzman Alex Fury Financial Times’da. “Sonra yine, Paloma Picasso ve Loulou de la Falaise gibi insanlar, özgünlük ve geçerlilik için vintage, eski kıyafetler satın aldı.
Gerçek retro, soluk bir taklit değil.
2020’de hızlı bir şekilde retro popüler oldu ve vintage tekrar geri döndü – ve bu sefer, muhtemelen, temelli geri döndü.
Kate Moss, uzun zamandır vintage modanın bir destekçisi olmuştur ve 2003 yılında 1950’lerin şık ve zarif bir elbisesini giymiştir (Kredi: Getty Images)
“Kate Moss bit pazarlarından bir şeyler satın alırken ve bunları süper pahalı parçalarla eşleştirirken, popüler modanın ne olduğuna dair eski paradigmalarla daha alakalı olduğunu hissetti – çok trend temelli, çok mevsimsel, çok atılabilir.”
Online mağaza Tug’dan Ivan Dauriz. “Şimdi, büyük bir değişiklik görüyoruz. İnsanlar her zaman yeni bir görünüme sahip olmak isteyecekler, ancak seçimlerinin çevre üzerindeki etkisinin giderek daha fazla farkına varıyorlar ve muhtemelen bu iklim krizinde hepimizin yapabileceği en iyi şey, gezegenimizde tükettiğimiz kaynakları sınırlamaktır. Vintage, şu anda olanlardan bahsediyor. “
Vintage hızlı modaya bir cevaptır – Frank Akinsete
Dünya geri gidiyor. İkinci el giysi satış platformu ThredUp’ın yakın tarihli bir raporu, toplam yeniden satış pazarının, perakende pazarının% 10’unu oluşturarak, 2023 yılına kadar değerinin iki katından fazla 24 milyar ABD Doları’ndan (18 milyar £) 51 milyar ABD Doları’na (39 milyar £) çıkmasının beklendiğini tahmin ediyor. .
Milenyum ve Z kuşağı müşterilerini hedefleyen bir sosyal uygulama olan Depop, 2011’deki lansmanından bu yana son birkaç yılda 13 milyon kullanıcıya ve yıllık bazda% 100 gelir artışına sahip. Ortalama olarak, Depop kullanıcıları – 26 yaş – toplu olarak her ay 85 milyon kez, birbirinizi takip edip ve mesajlaşarak, etkileşimde bulunuyor.
“İyilik için geri dönmekten çok daha fazlası, vintage görünümler yeni norm haline gelmeye hazır.”
Daha da iyisi, köklerine, gerçek meraklıların moda değişimleri yoluyla alışverişlerini düzgün bir şekilde yaptığı eski pazar tezgahlarına geri dönmesi. İngiliz markası Connolly, karantina sırasında farklı bir şey yapmak istediğinde, markanın önceki koleksiyonlarından sekiz parçanın küratörlüğünü yapmak ve geri dönüştürmek için moda stilisti, nostaljik danışman, Portobello ile ünlü, Frank Akinsete‘ye başvurdu.
Akinsete’nin mavi Birmanya kedisi Rocky’nin adını taşıyan ve diğer yerlerde fotoğraflanan, boyalı, el bloğu baskılı kapsül koleksiyonu, etkileyici ve tamamen zamanının ötesine geçti.
Vintage yeniden canlanıyor ve artık sadece bir trendden çok bir yaşam tarzı (Tug)
Akinsete, vintage’ın 1990’larda yeniden dirilişini, kendisi ve iş ortağı Govella Pangidzwa‘nın Portobello Green’de küçük bir dükkan olan Souled Out‘u açtıkları zaman ile hatırlıyor. Zamanlama mükemmeldi. Portobello artık Doğu Londra gibiydi, süper havalı diyor.
Kate Moss ve Helena Christensen, Björk ve Kylie, Prada, Dolce & Gabbana: hepsi takip etti.
“Bugün farklı olan ne? “Modaya uygun olmanın ötesinde, bir yaşam tarzı – [nostaljinin popülaritesi] eğitim yoluyla geldi ve hızlı modaya bir tepki olarak oluştu.”
Şu anda, Akinsete, Bonhams müzayede evi ile çalışıyor ve önümüzdeki bahara yapılacak Cool Britannia sergisini hazırlıyor ve bu sergide vintage moda üzerine bir bölümün küratörlüğünü yapacak.
Uyanmak
Sanat ve yenileme, ileri dönüşüm ve yenilenme unsurları Vintage 2.0 ‘a başka bir çağdaş boyut sunuyor. Converse ile halihazırda işbirliği yapan ve Haim for V Magazine grubunu giydiren (Hawaii gömlekleri ve vintage peçetelerle dolu koleksiyonu nefesinizi kesecek) Central Saint Martins öğrencisi Boy Kloves, retro bir yaşam tarzı şeklinde düşünüyor. “Sadece ilham almak için değil, aynı zamanda yaratım için kumaş olarak kullanmak için zaten var olan, güzel, kullanılabilir şeylere bakan gençlerde bir artış var.” diyor.
“Küresel ısınma, neslimizin karşı karşıya olduğu bir krizdir; genç olarak düşünmeniz gereken yeni bir şey.”diye devam ediyor.
“Tasarımcılar ve yapımcılar kendi başlarına çok sorun çözücülerdir. Eski modeller ve bir yöntem olarak ileri dönüşüm, sorunu ilginç şekillerde ele almanın yollarıdır. ” İşte bu- iklim krizi, hızlı modaya mantıksal bir karşılık olarak bozulma algısına zıt alternatif üretim biçimleri olarak ileri dönüşüm ve yenilenme – bu, vintage’in gerçek çekişe sahip olduğunun en kesin işaretidir.
Sürdürülebilir uygulamaları benimseyerek kazanacak her şeyi ve kaybedecek hiçbir şeyi olmayan bir nesil uyanıyor ve bu artık yaşam tarzı demek.
Online, çevrimiçi, alışveriş mağazası Tug, tutumlarındaki “büyük” bir değişikliğe yanıt veriyor (Kredi: Tug)
Dans meydan okumalarının hakim olduğu sosyal medya platformu TikTok bile Tommy Groenendijk ve 22 yaşındaki Jordan Deery‘nin, diğer adıyla Vintage Stock Reserve (VSR) yetenekleri ile çalkalanıyor.
Florida merkezli öğrenciler, canlı ileri sürdürülebilir dönüşüm atölyeleri ile 1,7 milyon takipçilerini mutlu ediyor. “Vintage ürün satan mağazalarda sıcaklık bulmaya başladığınızda, hızla büyüyen bir bağımlılığa dönüşüyor. Arşivlenmiş koleksiyon parçaları giymek gibidir; her parçanın arkasında bir tarih var ”diyor Groenendijk Vogue.com için yazdığı yazısında.
Caitlin Price, geçen yıl ablası Emily Price ile özel bir gece kıyafeti koleksiyonu olan 03:00 Eternal‘ı piyasaya sürmek için bir araya geldi. Caitlin, “Herkes alışverişe gitmeyi sevse de, yaratılan atık miktarını göz önünde bulundurduğunuzda, hızlı moda için bir son nokta olmalı” diyor.
“Orada çok şey var. İnsanlar, sevdikleri tasarımcıların mevcut parçalarını, sevdikleri markaları kullandığımızda ve biz de kendi tarzımızı konuşturduğumuzda ilgi gösteriyor. Erişilebilir, eğlenceli ama aynı zamanda çok fazla özen ve ilgi de oluyor. Bire bir kişiye özel gibi hissediyorsunuz. İnsanların ilham almasını istediğimiz parçalar işte bunlar.“
Şu anda, gerçekten anlamlı bir değişime ihtiyaç var. Moda meselesi bile değil sadece. Bu bir zorunluluktur – Abigail Chisman
Tarz giyimler için kesinlikle farklı bir yol. “Daha zor” diye gülüyor Kloves. “Nasıl sonuçlanacağını tam olarak bilmediğin zamanlarda bu düzensizliklere sahipsin. Üzerinde düşünülmesi gereken ek bir unsurdur, ancak daha ilginçtir. Kendi hayatı var ve ona yeni bir hayat veriyorsunuz ve üzerine kendi imzanızı atıyorsunuz.”
Dauriz, “Cenova’da yenileme ve özelleştirme yaptığımız bir stüdyomuz var. Ancak bazen küçük bir değişiklik yapmak mümkün olmadığında, tamamen geri dönüştürmek daha iyi olabilir. Amacımız israfı tamamen azaltmak olduğu için, onları çöpe atmak yerine satamadığımız eski giysilerden tamamen yeni giysiler üretiyoruz.“
Moda platformu Display Copy, dönüştürülmüş ve klasik kıyafetleri sergiliyor (Kredi: Display Copy)
Tüm bu geri dönüşüm ve ileri dönüşüm ve eski kıyafetleri yeni şekillerde kullanma konuşmaları nedeniyle isyan kokusu kesinlikle havada tütüyor.
New York merkezli yaratıcı yönetmen Brynn Hemingway birçok markayla işbirliği yaptı; Bu yılın başlarında, dönüştürülmüş ve klasik modayı sergilemeye ve geliştirmeye adanmış yeni bir moda platformu olan Display Copy’yi başlattı.
“[Vintage], Z Kuşağının geleneksel moda sisteminin dışındaki şeyleri bulup kendi haline getirme konusundaki yaratıcı ifadesidir,” diyor. “River Blue belgeseli izliyordum ve bu çok üzücü. Bir Gap penceresine her gelişlerinde, kampanyam oradaydı. Dünyayı değiştiremem ama topluluğumla olan ilişkimi değiştirebilirim.”
“Umudum, nostaljinin yeni lüks ve tasarrufun yeni sokak giyimi olması. Gezegenimizin iyiliği için bu böyle olmalı. ”diye devam ediyor.
Vogue.com’un eski genel yayın yönetmeni ve Designer Jumble‘ın kurucusu Abigail Chisman, “Moda, amacımıza nasıl işaret ettiğimizdir.” diye ekliyor. “[Vintage satın alarak], mevcut siyasi iklime ilişkin anlayışınızı sergiliyorsunuz. Ve abartıyla, geri dönüşümün yeterli olmadığını söylüyoruz.
Bir şeyleri atmamıza gerek yok. Şu anda, gerçekten anlamlı bir değişime ihtiyaç var. Sadece moda meselesi değil. Bu bir zorunluluktur.
Trendlerin egemenliğinden ve popülerlik yarışından sıyrılan kıyafetler satın almak, bir neşe ve gerçek yaratıcılık kaynağı oluyor, diye ekliyor. “İnsanların mağazama gelip ‘Ekose’ demesini istemiyorum. Şimdi, insanlar içeri girip neyi sevdiklerini görüyor. Özgürleşiyor. 20 yaşında bir müşterim geldi ve kendine güzel bir yumuşak Claude Montana deri pantolon satın almak istedi. Ve annesi: “Arkadaşların bunları giymez.” dedi. Kız arkasını döndü “Ee?” Dedi, sihir burada gerçekleşiyor. Bireyselliğe bir dönüş görüyoruz.“
Vintage modanın yenilenmesi, bireysellik ve özgünlükte bir artışa neden oldu (Kredi: Display Copy)
Önceki yazı: Güzel Giyinmek Bizi Nasıl Mutlu Edebilir?
Faydalanılan Kaynaklar: Why buying vintage clothes is ‘the new luxury’